Monaco - orasul milionarilor

După minunăția de la Eze, ne-am îndreptat cu repeziciune spre Monaco. Eram dornici să revedem faimosul oraș după 4 ani de la ultima vizită. Aveam multe locuri pe care voiam sa le revedem din nou sau la care să mergem pentru prima dată. Data trecuta mersesem în zona Cazinoului asa că de data aceasta ne-am îndreptat pașii înspre zona cealaltă a orașului.


Monaco


Principalul inamic a rămas din păcate tot timpul limitat pe care l-am avut la dispoziție. Ne-am învârtit un pic prin oraș din cauza parcărilor ocupate sau observate prea târziu. Pană la urmă am parcat la St. Nicolas, o parcare din cartierul Fontvieille. Vorbind de cartiere, Monaco este împărțit în patru zone, fiecare având ceva unic și reprezentativ: Fontvieille – cartierul cel mai nou al orașului, o zonă ce a fost amenajată pe un teren luat din mare, La Condamine – cartierul axat în jurul portului Hercule și care adăpostește Gradina exotică, Monaco – cartierul ce se laudă cu Palatul Printului și orașul vechi și Monte-Carlo – cartierul centrat în jurul vestitului Cazinou.


În cartierul Fontvieille


Multa verdeață într-o zona stâncoasă...

Noi am ajuns în Fontvieille, un cartier ce a câștigat lupta cu marea, o lupta începută încă din 1966 și finalizata în 1981. Parcarea este situată imediat în spatele Stadionului Stade Louis II, stadion pe care se desfășoară meciurile de fotbal ale echipei AS Monaco. Primul punct vizitat a fost gradina de trandafiri Roseraie Princesse Grace, o gradină construita de printul Rainer al II-lea ca un suvenir către soția sa, prințesa Grace. Gradina a fost construită în 1984 și adăpostește o mulțime de palmieri, măslini și trandafiri. Accesul este liber, iar plimbarea prin aceasta gradină foarte plăcută și relaxantă.


Pe aleile din gradina


Lacul din gradina


O familie de țestoase la soare


O mulțime de trandafiri

Drumul ne-a dus apoi către Heliportul din Monaco, un loc în care elicopterele veneau și plecau la câteva minute unul după altul. Parca dorind să demonstreze că în Monaco fiecare loc este valorificat la maxim și nu mai există loc pentru nimic altceva, heliportul este construit pe o platforma ce se întinde la 6 metri înălțime deasupra mării.


Întinderea mării...


Heliportul din Monaco

Am lăsat în urma heliportul și cortul circului și am pornit într-o plimbare pe malul Mării Mediterana, pe Quai Jean-Charles Rey. Este o zona de unde se pot admira foarte bine, muzeul Oceanografic, portul Fontvieille și stâncile în vârful cărora se înaltă Palatul Printului.


Muzeul Oceanografic


Portul Fontvieille


Construcții pe stâncile portului...


O mulțime de ambarcațiuni


Palatul Princiar

Am ajuns în zona centrului comercial din Fontvieille, o zonă care efectiv este super modernă. Scările rulante, gradina de deasupra, mulțimea de magazine și vederea asupra portului sunt fascinante. Aici se găsesc Muzeul de timbre și monede, colecția de mașini vechi a Printului de Monaco, precum și o gradina de animale. Noi am intrat în supermarket pentru a cumpăra niște dulciuri și cadouri pentru cei de acasă. Preturile mi s-au părut un pic mai scumpe față de Franța dar probabil că este un lucru normal ținând cont de bogăția orașului.


Construcții din oraș


Zona portului


Centrul comercial din Fontvieille


Muzeul de timbre și monede


O bucata de zid din Palat

De aici am urcat la Palatul Printului de Monaco. Mai fusesem aici și în 2010 dar parcă nu puteam trece prin Monaco fără sa admiram orașul de la înălțime. Palatul a fost construit în 1191, întâi ca fortăreață și apoi ca palat locuit de diverși prinți. Luptele pentru putere în cadrul familiei Grimaldi, răsturnările de conducători, atacurile externe au făcut ca acest palat sa aibă o istorie zbuciumată, în ciuda liniștii aparente din zilele noastre.


Orașul văzut de sus


Palatul Princiar


Garda de la Palat


O zona plina de istorie


Piața palatului

Din Piatra Palatului se pot vedea foarte bine cele doua porturi ale orașului: portul Fontvieille și portul Hercule, precum și extraordinara realizare din portul Hercule: digul semi-flotant. Digul, construit intre 1999-2003, are o lungime de 352 metri, o lățime de 28 metri și o înălțime de 19 metri. Rolul principal a fost de a proteja zona portului dar și de a asigura un spațiu de acostare a pachebot-urilor. Digul este fixat într-un capăt de un ax metalic gigantic iar în partea dinspre mare cu ajutorul a două ancore fixate la 5 metri adâncime. Digul este folosit în interior ca parcare, iar deasupra se găsesc magazine. Este o zona excelentă și pentru promenade…


Stadionului Stade Louis II


O vedere impresionantă


La plimbare prin Piața Palatului


Pe străduțele din zonă

Am pornit pe străzile înguste din zona Pieței Palatului pentru a cumpăra suveniruri ce se găsesc din abundență și la preturi destul de accesibile. Rue Base, este o zonă cu foarte multi turiști. Clădirile datează de câteva sute de ani, străzile sunt înguste, mașinile lipsesc sau sunt foarte rare, amintindu-ne ca suntem în zona veche a orașului. Străduțele abundă și de mici restaurante, cafenele sau magazine cu dulciuri. Ne propusesem înainte, să ajungem pană la grădinile japoneze, dar a fost imposibil. Poate cel mai bine era să luam unul din autobuzele ce fac turul orașului. Insă pentru un tur cu 12 stații și informații accesibile în 8 limbi, tariful ni s-a părut mult prea mare pentru buzunarele noastre. Am pornit spre mașină cu amintirile minunate despre acest oraș și cu speranța că vom mai avea ocazia sa-l revedem și în viitor.
Dintre evenimentele anuale ce atrag turiștii an de an în Monaco, se pot aminti Salonul nautic international un eveniment ce are loc în septembrie și Marele premiu de formula 1, eveniment ce se desfășoară în luna mai. Cursa de formula 1 se tine încă din 1929 și are loc pe un traseu de 3,34 km, chiar pe străzile orașului. Imi amintesc cu drag că aceasta cursa era cea mai plăcută de urmărit la TV poate și din cauza traseului fascinant pe care se desfășoară. De fapt, în multe puncte din oraș poți găsi lucruri care amintesc de marele premiu de formula 1 și de câștigătorii acestui traseu. Monaco nu are numai porturi în care vin o mulțime de yachturi luxoase ci și o plaja dincolo de Forumul Grimaldi, pe drumul ce merge spre Menton. Plaja Larvotto este foarte mică, înghesuită între sosea și mare, dar este o plajă elegantă și suficientă pentru locuitorii din Monaco. Monaco este un oraș deosebit din multe puncte de vedere. Totul este bine pus la punct, curat si elegant. Nu sunt extreme, nici clădiri dărâmate sau locuri virane, dar nici construcții extravagante. Totul este un tot unitar, iar ingeniozitatea arhitecților pare că a câștigat lupta cu marea și stâncile muntelui. Monaco este un oraș mic la suprafață, dar care ascunde multe surprize plăcute sub nivelul stâncilor. Mi-au plăcut mult spațiile valorificate la maxim și prezența vegetației într-un loc plin de piatră și beton.


Portul Hercule
____________________________________________________________
Sfaturi utile:

Monaco Le Grand Tour:
- Bilet adult: 22 euro/zi
- Bilet copil: max 11 ani 8 euro/zi
____________________________________________________________

Comentarii