Busteni - La Cascada Urlatoarea si Castelul Cantacuziono

Nicaieri nu poate fi admirata mai bine frumusetea toamnei decat la munte, intr-o zi insorita de sfarsit de octombrie sau inceput de noiembrie. Am asteptat cu nerabdare sa petrecem o astfel de zi, dar din pacate cateva weekend-uri ploioase, ne-au facut sa amanam o iesire pana la  inceputul lui noimbie. Noiembrie a inceput frumos, cu o zi insorita si foarte placuta, asa ca am plecat pentru o scurta plimbare la Busteni.
Muntii Bucegi isi schimba culoarea
Era aproape ora 11 cand am ajuns in Busteni si pentru ca era destul de tarziu am inceput ziua cu un traseu foarte usor, acela catre cascada Urlatoarea. Nu mai mersesem pe acest traseu de cel putin 10 ani si asteptam cu nerabdare sa vad ce mai era nou pe aici.
Un cer senin

Am parcat in zona hotelului Silva, in apropierea telecabinei. Am platit foarte scump parcarea, 10 lei pentru toata ziua, un tarif care se percepe indiferent de sezon. Daca nu ma grabeam puteam gasi parcare gratis un pic mai sus, pe marginea drumului... Traseul spre Urlatoarea incepe de sub telecabina si pana la primul indicator sunt aproximativ 10 minute. Primul lucru, la intrarea in padure, este un panou cu atentionarea de ″Zona cu ursi″, astfel incat cei mai fricosi turisti se pot intoarce din drum. Dar la cat de populat este traseul, cred ca este mai greu sa te intalnesti cu ursul. Oricum o mica grija si putina atentie nu strica niciodata...
Atentie ursi
Indicatorul spre Urlatoarea

De aici si pana la Urlatoarea sunt aproximativ 30-40 minute. Prima parte este un pic mai abrupta apoi drumul este foarte lejer. De fapt, este o carare foarte umblata, o multime de turisti uracand sau coborand pe ea indiferent de ora sau de anotimp. Ce m-a impresionat placut au fost panourile, cu informatii despre flora si fauna din Bucegi. Se pot afla astfel informatii foarte interesante despre brad, molid, fag sau despre urs.
Orasul vazut printre crengile copacilor
Panourile cu informatii
Culorile toamnei

Am ajuns la cascada nu inainte de a trece prin cateva zone mai noroioase. Cascada a carei denumire de ″Urlatoarea″ vine de la zgomotul produs de caderea apelor, este situata la o altitudine de 1150 metri. Cu o inaltime de 15 metri, cascada Urlatoarea este una din cele 46 monumente naturale din cadrul Parcului Muntilor BucegiCascada Urlatoarea, ca mai toate atractiile turistice, are si propria ei legenda, una cam ciudata si stranie, legenda ce poate fi citita pe panoul de la cascada.  La cascada, in afara de cateva minute pentru poze, nu prea ai ce face. Poate doar sa cumperi ceva de la taraba unor comercianti ambulanti ce strigau in gura mare ca au vin fiert!!! Probabil adus in termos din Busteni sau facut la focul unor lemne!
Cascada Urlatoarea
Legenda cascadei
Cascada vazuta din aval

Mai sunt cateva cascade mai sus de Urlatoarea, dar nu am mai urcat la ele de aceasta data. De la cascada Urlatoarea poteca se desparte, existand si un drum spre Poiana Tapului. Noi noi ne-am intors insa pe acelasi drum spre Busteni. Tot drumul, dus intors, cu pauzele pentru poze si admirat natura ne-a luat cam 2 ore. Este un traseu usor, pentru cei care vor doar sa se relaxeze in natura sau pentru cei care vor sa-si initieze copiii in tainele muntelui. Data viitoare, probabil o sa mergem la o cascada mult mai frumoasa din Bucegi, cascada Spumoasa, un loc despre care am auzit numai cuvinte de lauda.

Pentru ca mai aveam o jumatate de zi in fata, am decis sa mergem si la Palatul Cantacuzino. Desi mai auzisem de el, era pentru prima data cand ajungeam aici. De la Telecabina, am intrat pe DN1 spre Bucuresti, iar apoi din DN1 prima strada la stanga. Dupa aprox 2 km, drumul ajunge la castel .
Castelul Cantacuzino
Vedere de la intrare

Am parcat gratis la intrarea in castelul Cantacuzino., desi era o parcare si in interior. Prima impresie a fost una negativa. Paznicii, ne-au cerut taxa chiar si pentru o plimbare prin curtea castelului. Foarte multi vizitatori, precum si cateva autocare cu elevi, ne-au facut sa nu mai intram in castel. Ne-am plimbat prin curte, admirand fantanile arteziene, terasele si gradinile castelui.
O raza de soare...
Fantana arteziana
In fata castelului

Construit de fostul prim ministru al Romaniei, Gheorghe Grigore Cantacuzino, intre anii 1901 si 1911, castelul are o arhitectura extraordinara in stil neoromanesc. Gheorghe Grigore Cantacuzino (1832-1913), poreclit si Nababul,  a fost unul dintre oamenii puternici din vremea sa.  Avand functii importante si dispunand de o avere foarte mare, Cantacuzino a avut forta de a construi trei asemenea palate. Unul dintre ele este Palatul Cantacuzino de la Busteni. Celelalte doua sunt unul in Bucuresti, loc in care se gaseste momentan Muzeul National  George Enescu iar celalalt in Floresti, un loc ce se afla din pacate in ruine.. . Grigore Cantacuzino, nu s-a putut bucura de acest superb palat decat timp de 2 ani.  Boala i-a pus capat zilelor in 1913, la numai 2 ani de la finalizarea palatului.
Bucegi,... Busteni,...
Superb...
O fantana arteziana...
Castelul printre... stropii de apa

Palatul Cantacuzino are o pozitie extraordinara, mai sus decat tot orasul Busteni, de partea celalata a raului Prahova. Astfel din castel se pot admira Bucegii in toata splendoarea lor. Asezarea platului intr-o zona foarte insorita, precum si frumusetea lui, fac din acesta un obiectiv perfect pentru fotografiile de ocazie. De altfel, taxele pentru fotografii sau video profesionist sunt destul de mari ajungand chiar si la 1200 lei. La castel, se pot admira turnul de vanatoare, o grota antropica sau o bisericuta. In rest, aici mai exista si alte zone de agrement: un loc de echiatatie, un loc de joaca pentru copii, un restaurant, precum si un magazin de suveniruri.
Una din intrarile in castel
Curtea interioara
Castelul si orasul Busteni
Arhitectura castelului

Chiar daca ziua era pe sfarsite si frigul se instalase de-a binelea, chiar daca nu apucasem sa intram inauntru, pot spune ca voi reveni cu placere in acest castel. Pentru ca dincolo de toate, privelistea asupra muntilor Bucegi face toti banii...

Muntii Bucegi si turnul castelului

- Traseu accesibil tot anul

Castelul Cantacuzino
      - Adresa Busteni, str. Zamorei nr. 1
      - Vizita (L-J 10:00 – 18:00 si V-D 10:00 – 19:00)
      - Parcare auto (gratis la poarta si contracost in interior – 5 lei)
      - Tarif vizita castel: 23  lei/adult, 17 lei/student, copil 12-18 ani/ 11 lei, 6-11 ani /6 lei si gratis pentru copii sub 6 ani