La Grande-Motte si Aquarium Mare Nostrum

In cele 7 zile petrecute langa Montpellier ne-am indreptat mai mereu pasii spre plaja din Palavas les Flots. In una din zile insa am mers la La Grande-Motte o statiune ce este situata la aproape 20 km de Montpellier. Cu o populatie in jur de 8400 locuitori, statiunea a fost construita intre anii 1960-1970. Este o statiune foarte frumoasa, cu o arhitectura impresionanta, o statiune ce a fost ridicata intr-o zona pustie in care nu existau initial decat dune de nisip. Majoritatea hotelurilor au fost construite in aceeasi perioada si au o arhitectura in forma de piramida. Constructiile au fost proiectate de arhitectul Jean Balladur si au fost inspirate din piramidele si constructiile din Teotihuacan din Mexic.
Place du 1er Octobre 1974

Un hotel interesant...

Am fost in La Grande-Motte pe o caldura groaznica si la o ora total nepotrivita pentru plaja. Asa ca am ales sa ne plimbam mai mult prin statiune decat sa mergem la mare. Am gasit destul de repede o parcare gratuita  in apropiere de plaja. Plimbarea prin localitate a fost foarte placuta dar obositoare.
Hotel Le Poiseidon
Pe Avenue Robert Fages
Hotel de pe Alee de la Grande Pyramide

Am stat in La Grande-Motte doar vreo 6-7 ore, timp in care ne-am plimbat prin magazine si pe langa numeroasele yahturi din port. Multe forme de agrement pot fi intalnite in resort: de la golf si sporturile nautice, pana la tenis sau plimbari cu bicicleta. Sunt multe bancute pentru odihna si la fel de multe alei pe care te poti plimba linistit cu bicicleta fara a fi deranjat de vreo masina.
Hotelul Les Belles Plages
Aceeasi arhitectura in toata statiunea...
Pe Quai Georges Pompidou

Am ajuns un pic si la plaja, la Plage du Grand Travers, iar impresia a fost una foarte buna. Desi erau multi oameni, totusi plaja nu era aglomerata. De fapt plajele din La Grande-Motte se intind pe nu mai putin de 7 km, asa ca aici e loc pentru toti. Familiile cu copii iubesc foarte mult aceste plaje largi pentru ca au intrarea in apa foarte lina. Mai bine de 2 milioane de turisti ajung anual in aceasta statiune insorita.  Apa foarte curata si plajele intinse, cu nisip foarte fin. fac din La Grande-Motte o statiune foarte atractiva pentru francezi si numai.

Azur Bord de Mer
Intrarea pe plaja
O plaja imensa
Apa marii...
si soarele stralucind in apa...

Am plecat din La Grande-Motte cu dorinta de a ne reintoarce aici si de a petrece mult mai mult timp in aceasta statiune minunata. Timpul a fost din nou inamicul nostru pentru ca in aceeasi zi ne propusesem sa mergem si la Aquarium Mare Nostrum.

O ultima privire spre plaja

Aquarium Mare Nostrum este situat in partea de est a Montpellier-ului, intr-o zona comerciala cu cateva supermarketuri. Parcarea este cu plata, cu ticket la intrare, dar primele 2 ore sunt gratuite. Oricum este un timp mult prea scurt pentru a putea vizita acvariul. Intrarea la acvariu mi s-a parut foarte scumpa, dar cum nu am putut rezista tentatiei, am ajuns sa vizitam acest impresionant acvariu.
Aquarium Mare Nostrum... la apus

Pot spune ca a meritat: multimile pesti peste 400 de specii, informatii peste informatii, precum si varietatea exponatelor au facut ca vizita sa fie foarte placuta. Punctele forte din Aquarium Mare Nostrum, mi s-au parut a fi un acvariu gigantic unde un ghid ne-a explicat pentru vreo 20 minute care sunt speciile ce innotau in acvariu si o simulare a unei furtuni pe un vapor. Furtuna a fost deliciul copiilor care nu se mai indurau sa plece. Si aveau si de ce, pentru ca aveau acces la o multime de butoane, la carma, la manete, iar valul care izbea corabia ii facea sa tipe de bucurie... Ce sa spun... ca ne-a placut si noua, nu numai lor...

Ingesuiala de copii
La conducerea vaporului
Informatii interesante
Pesti de toate soiurile

In rest pesti colorati, pesti din padurea tropicala, pinguini si chiar si o camera in forma de submarin. La iesire, nelipsitul restaurant si magazinul de suveniruri... Pot spune ca desi este scump, vizita la Aquarium Mare Nostrum este o experienta frumoasa atat pentru adulti cat mai ales pentru copii...

____________________________________________________

Sfaturi utile:
Aquarium Mare Nostrum:
- bilete intrare: Adult 15.5 euro / Copil 5-12 ani 10.5 euro / Copil sub 5 ani gratis
- program: deschis intre 10:00 - 20:00 (in iulie si august). In restul sezonului, programul este mai scurt cu o ora.
- casele se inchid cu 1 ora si jumatate inainte de sfarsitul programului.