Ziua Elvetiei in La Saraz

Cand am ajuns din nou la La Saraz parca am ajuns acasa. Recunosteam deja locurile, strazile si multe din cladirile de marginea drumului. Eram doar la a doua vizita si deja regiunea facea parte din viata noastra. Dupa cele 5 saptamani petrecute aici in 2006, ne reintorceam dupa 4 ani, dar acum doar pentru 7 zile. 
Centrul din La Saraz
Centrul din La Saraz

Localitatea, se dezvoltase mult in acesti 4 ani Gazda noastra se mutase din centrul vechi, intr-un cartier nou cu blocuri moderne. Cum am ajuns, am avut deja prima problema cu gasirea unui loc de parcare. Eram invatati ca la noi, sa putem sa parcam masina pe orice loc liber din fata unui bloc. Insa gazda, ne-a explicat ca acolo fiecare avea locul lui platit si doar doua dintre locurile de parcare din fata blocului erau pentru vizitatori. Ne-am conformat, mirati totusi de strictetea mult prea rigida a elvetienilor.
Date statistice
Date statistice
Muntii Alpi in departare
Muntii Alpi in departare
La marginea localitatii
La marginea localitatii
Cerul,... dupa o ploaie scurta...
Cerul,... dupa o ploaie scurta...

Blocul, o constructie foarte moderna, avea 3 etaje si mansarda, un lift foarte spatios si camerele foarte mari. De fapt, doar un living si o camera. Gazda noastra statea la etajul I, iar balconul dadea intr-o curte interioara cu un gazon impecabil. Curtea interioara era construita la nivelul etajului I, asa ca in casa se putea intra si normal pe intrarea in bloc dar si prin balcon...
Cartierul...
Cartierul...
Parcarea...
Parcarea...
Gazonul..
Gazonul...
Blocul vazut din lateral
Blocul vazut din lateral

Am stat in La Saraz doar 7 zile, destul de putin fata de perioada anterioara. In acest timp, am fost in una din zile la Interlaken si Muzeul Balenberg, apoi in urmatoarea zi la Signal de Bougy un minunt loc de joaca pentru copii. Pentru ca ne placuse foarte mult in precedenta vizita in Elvetia, nu am ezitat in a petrece o intreaga zi in trenuletele din Swiss VapeurParc. Punctul central al sederii in Elvetia a fost excursia in Franta, la vestita statiune Chamonix si apoi circuitul in jurul Lacului Leman. Ultimele zile le-am petrecut prin Lausanne, prin Morges sau bucurandu-ne alaturi de gazde la ziua nationala a Elvetiei.

In gara din localitate
In gara din localitate 
Musée du cheval
Musée du cheval
Lanuri de grau...
Lanuri de grau...
O liniste ... elvetiana
O liniste ... elvetiana

De 1 august, am petrecut pentru a doua oara de ziua Elvetiei. O sarbatoare stabilita in 1891 si prin care se rememoreaza unirea a trei cantoane pentru a rezista in fata dusmanilor. O zi care se serbeaza din 1891, dar care aminteste de o alianta facuta in 1291! In 2006, am petrecut ziua Elvetiei, intr-o cabana pe varf de munte. In 2010, din cauza unei ploi marunte, nu am mai fost intr-un loc special, ci am iesit impreuna cu o mare multime de oameni intai la Musée du cheval, iar apoi pe un deal langa gara. Un obicei general este ca oamenii sa aprinda felinare cu steagul Elvetei. Urmeaza apoi nelipsitul foc facut dintr-o multime de lemne. Am vazut peste tot, oameni veseli, petrecand impreuna cu familia si incalzindu-se la caldura focului sau la un pahar de rachiu. Apogeul a fost focul de artificii, foc ce a incheiat manifestarile prilejuite de ziua Elvetiei.
Felinarul...
Felinarul...
In curtea din spatele muzeului
In curtea din spatele muzeului
Focul
Focul

Noi, am incheiat tarziu in noapte, stransi cu totii la o masa traditionala. Daca in 2006 serveam fondue, in 2010 am ales raclette. Feliutele de muschi si de cascaval, rumenite sau topite bine in micile tavite ale aparatului de facut raclette, ne-au facut sa ne simtim minunat in acea seara. Iar cand raclettele sunt drese cu muraturi asortate si cu un pahar de vin rosu, atunci totul devine perfect. Am depanat amintiri pana tarziu in noapte, parandu-ne rau ca timpul trece asa de repede...
Masa
Masa
Feliutele de muschi
Feliutele de muschi
Cascavalul
Cascavalul
Aparatul de raclette
Aparatul de raclette
Muraturi
Muraturi

Chiar daca am stat intr-o mica localitate cu doar 1800 locuitori, am ramas impresionati de partea moderna a acestei localitati. Stiam de magazine, de gara, de banca, de restaurante si cinema. Stiam de farmacie, muzeu, spital sau piscina. Dar in 2010, am locuit intr-un bloc foarte modern si dragut, cu o organizare si o curatenie demne de invidiat. Parerea este ca La Saraz este o localitate in care totul este pus la punct in cel mai mic detaliu. O localitate in care nimic nu lipseste si in care se poate trai destul de confortabil. Ne-am simtit foarte bine aici, linistea si ospitalitatea zonei facandu-ne sa ne simtim ca acasa. Pacat, ca timpul a trecut foarte repede si a fost mult prea scurt pentru a putea sa ne bucuram de toate frumusetile zonei... 
Flori...
Flori...
... la tot pasul
... la tot pasul

Comentarii