Toamna in mii de culori - Lacul Paltinu

Avusesem o saptamana grea la serviciu, asa ca asteptam cu nerabdare sfarsitul de saptamana sa ma odihnesc. Imi facusem planul sa stau in pat cat mai mult si sa trandavesc. Vremea frumoasa de afara insa mi-a schimbat aceasta idee. Parca imi parea rau sa ratez o minunata zi de toamna si sa stau in casa. Asa ca, in loc de o odihna acasa, am ajuns sa ne recream in mijlocul naturii, intr-un loc de o frumusete impresionanta. Faptul ca ne-am hotarat destul de tarziu, in jur de ora 10 dimineata, sa iesim undeva la padure, ne-a facut sa alegem un traseu scurt. Am ales un mic circuit pe ruta Ploiesti - Campina - Lacul Paltinu - Plopeni - Ploiesti. La dus, am facut un mic ocol pentru a vedea ce mai este nou la Fanana cu ciresi, o zona care in ultimii ani a fost amenajata cu multe bancute si o multime de gratare. Fata de alte perioade din an, acum zona era libera, doar vreo cateva persoane erau starnse in jurul unui gratar. Drumul spre Paltinu, este destul de denivelat si plin de gropi pe anumite portiuni, dar frumusetea zonei compenseaza cu calitatea proasta a drumului. La Paltinu, fusesem de cateva ori, dar doar in trecere, fara a avea ocazia sa ma opresc si sa admir lacul. Acum am oprit intr-o parcare destul de mare pe partea stanga, o parcare in care se mai gaseau doar vreo 4 masini. Masinile erau ale unor pescari pe care i-am intalnit insirati pe malul lacului. Lacul este cautat mai ales de cei care pescuiesc in special pesti rapitori. 
Lacul Paltinu este alimentat de raul Doftana iar constructia barajului inceputa in 1968 s-a finalizat in anul 1971. Barajul are o inaltime de 108 metri si o lungime de 455 metri. Apa din lac este folosita in principal pentru alimentarea cu apa a oraselor Ploiesti si Campina. In lac este interzis scaldatul, un panou vechi anuntand acest lucru. Multi au ignorat avertisementul si si-au gasit sfarsitul tragic in apele adanci ale lacului. Am ramas mirat de multimea crucilor aflate pe marginea lacului. Si chiar daca lacul isi cere adeseori tributul pentru cei care ii ignora maretia, nu ezita sa-si etaleze frumusetea in razele soarelui pentru cei care il respecta. Asa ca voi lasa imaginile sa redea un pic din splendoarea lacului...
Prima impresie...
Prima impresie...
Poiana de langa lac
Poiana de langa lac
Stralucirea soarelui in apele lacului
Stralucirea soarelui in apele lacului
Mii de culori
Mii de culori
Sclipirea lacului
Sclipirea lacului
Covor de frunze
Covor de frunze

Pe malul lacului se gaseste o poiana mare, un loc ce reprezinta o zona perfecta pentru picnic si relaxare. De altfel pe toata Valea Doftanei am vazut oameni cu cortul sau iesiti la un gratar cu prietenii. 
Printre ramuri
Printre ramuri
...si frunze
...si frunze
Padurea... in asteptarea iernii...
Padurea... in asteptarea iernii...
Celalalt mal
Celalalt mal
Un caine din zona
Un caine din zona
Ruda cu primul??
Ruda cu primul??

Zona lacului este destul de putin frecventata, chiar si vara in plin sezon. Poate o data cu inaugurarea soselei intre Valea Doftanei si Comarnic lucrurile sa se schimbe si aceasta zona sa fie frecventata de si mai multi turisti. Ideal ar fi ca drumul Campina - Valea Doftanei sa continua pana la Sacele. Momentan el exista doar pentru cei cu masini de teren dar poate intr-o zi toti ne vom bucura de peisajele de pe acest traseu. 
O privire spre baraj
O privire spre baraj
O casuta... in centru...
O casuta... in centru...
Copacii de pe marginea lacului
Copacii de pe marginea lacului
Combinatii de culori uluitoare
Combinatii uluitoare de culori 
Linistea lacului
Linistea lacului
Pe malul celalalt
Pe malul celalalt
Un mesteacan
Un mesteacan
Printre frunze ruginite
Printre frunze ruginite
Culori de toamna
Culori de toamna
O ultima privire spre lac
O ultima privire spre lac

La intoarcere am oprit un pic la cheile Doftanei o zona foarte frumoasa, pe malul raului. Peretii verticali de stanca, precum si  tunelul de pe marginea soselei, creaza o priveliste superba.
Cheile Doftanei
Cheile Doftanei
Doi pomisori crescuti pe stanca
Doi pomisori crescuti pe stanca
Pe drumul spre Campina
Pe drumul spre Campina
Toamna in mii de culori
Toamna in mii de culori

Drumul, la intoarcere l-am facut prin Telega, apoi Mislea si apoi spre Plopeni. Este un drum bun, prin paduri superbe si prin sate cochete. A fost o iesire doar de cateva ore, dar o iesire din care ne-am intors mult mai relaxati decat daca am fi stat acasa.
____________________________________________________
Sfaturi utile:

Traseul: Ploiesti - Campina - Lacul Paltinu - Telega - Plopeni - Ploiesti
- accesul pe baraj este interzis 
- fotografiatul la baraj este interzis
- lungime traseu aproximativ 110 km
- durata traseu aproximativ 2 ore
____________________________________________________

Vizualizare hartă mărită

Comentarii