Jupiter - o statiune pentru familie

Vremea concediilor a venit si desi ne facusem multe planuri ca sa plecam iarasi in Franta, ne-am vazut nevoiti pe ultima suta de metri, sa alegem Romania. Asa ca, cu gandul la plaja din Cannes, am hotarat sa mergem la Marea Neagra, in statiunea Jupiter. Mai fusesem aici si in 2011, la hotel Delta, unde ne simtisem foarte bine. De data aceasta, am schimbat doar hotelul, alegand unul mai aproape de plaja. Am fost in perioada in care se lucra pe ultima suta la autostrada, asa ca daca la dus am facut ceva mai mult, la intoarcere ne-am bucurat de timpul scurt facut de la mare pana acasa. Am gasit conditii destul de bune la hotelul unde ne-am cazat, respectiv hotelul Cometa, dar cel mai frumos a fost ca marea era doar la cativa metri de hotel. 
Plaja intre Jupiter si Neptun
Plaja intre Jupiter si Neptun
O barca de pescari
O barca de pescari
Un pescarus curios
Un pescarus curios

Seara, era o incantare sa stam pe balcon, iar noaptea, zgomotul valurilor facea parte din visele noastre. Plaja in dreptul hotelului este destul de urata, cu cateva mici golfulete pline de pietre si de alge. Doar in prima zi am mers in unul din aceste golfulete, apoi mutandu-ne pe plajele dinspre Neptun
Plaja din dreptul hotelului
Plaja din dreptul hotelului
Marea vazuta de pe balcon
Marea vazuta de pe balcon

Cu cat am avansat spre Neptun, cu atat plaja a devenit tot mai buna. Nisipul fin, intrarea lina in apa, ne-au facut sa alegem zilnic aceste plaje, chiar daca trebuia sa mergem mereu cate 10-15 minute de la hotel. Erau ore in care plajele se aglomerau destul de mult, chiar si cu perioade cand nu aveai unde sa pui cearsaful. Vremea a fost foarte frumoasa, permitandu-ne astfel ca in una din zile sa admiram rasaritul… 



In asteptarea soarelui
In asteptarea soarelui
Inceputul zilei ...
Inceputul zilei ...
Soare si apa...
Soare si apa...

Am prins si vreo doua zile cu valuri foarte inalte, valuri ce au facut deliciul turistilor.


Plaja la prima ora
Plaja la prima ora
In miezul zilei
In miezul zilei
si in orele apusului
si in orele apusului

Mancarea am servit-o initial la restaurantele din zona, dar preturile exagerate ne-au convins sa mergem la Spring Time. Asa ca, la fiecare pranz si seara mergeam aproximativ 20 minute pana la Spring Time in Neptun. La pranz era mult mai greu din cauza caldurii, dar seara era foarte placut pentru ca dupa masa, ne intorceam pe malul marii, cu picioarele prin apa marii. Drumul il faceam in linistea serii, departe de zgomotul zilei si doar cu zgomotul valurilor spargandu-se pe tarm. Si chiar daca era un lucru obositor, ne-a ajutat sa ne odihnim foarte bine.  In rest mancarea buna, dar cam limitata in feluri. Am incercat mereu altceva, dar Spring Time este o solutie pentru cateva zile si nu pentru un concediu prelungit.
Zona amenajata
Zona amenajata
spre asfintit
Spre asfintit
Valuri uriase
Valuri uriase

In una din zile am mers pe jos pana la Cap Aurora si apoi in Venus. Cap Aurora mi s-a parut o statiune foarte mica si cu cateva plaje foarte mici. In schimb la Venus, apa si plaja au fost foarte bune, dovada ca plaja era aproape plina. Daca la dus am mers pe malul apei, la intoarcere am gasit un trenulet care ne-a ajutata sa scapam de arsita soarelui si sa ajungem la hotel mai repede. In total, un drum de aproximativ o ora la dus, care merita facut o data in timpul unui sejur tocmai pentru a varia plaja. 
Stanci si apa
Stanci si apa
In zona cap Aurora
In zona cap Aurora
Alge
Alge

O alta zona de vizitat in Jupiter este zona lacurilor Neptun si Tismana. Cel putin o promenada in jurul Lacului Neptun, nu cred ca trebuie sa lipseasca, atunci cand mergeti la Jupiter. Destul de frumos amenajata, cu alei, cu bancute, cu un podulet ce traverseaza lacul prin mijloc, zona este buna pentru o plimbare linistita si relaxanta, departe de zgomotul plajei.  Cele doua lacuri Neptun, sunt lacuri cu apa dulce, formate prin amenajarea vechii mlastini Comorova.
Lacul Neptun
Lacul Neptun
Liniste
Liniste
Si multi nuferi
Si multi nuferi
Un nufar foarte frumos
Un nufar foarte frumos
O alta parte a lacului
O alta parte a lacului

Statiunea Jupiter ne-a atras si prin oferta pe care o are pentru copii. Fusesem in 2011 la Hotel Delta, probabil unul din putinele hoteluri din Romania care are grija de copii. Programe variate, animatii, jocuri, teatru, locuri de joaca sunt activitati ce atrag si parintii alaturi de copii.
Multi copii pe plaja
Multi copii pe plaja
Si multe castele
Si multe castele

Am petrecut 8 zile frumoase la Jupiter, cazarea buna, plajele bune, vremea frumoasa. Insa cum orice lucru trece, iar clipele frumoase trec si mai repede, a venit momentul sa ne despartim de Jupiter. Ultima zi am petrecut-o in Mangalia, oras aflat doar la 10-15 km spre sud de Jupiter. Mangalia nu prea are ce sa ofere de vazut, dar ultimii ani au adus schimbari si aici. Zona portului a fost modernizata si amenajata cu gust. Pe o arsita dogoritoare, am facut doar o plimbare pe dig pana la far dupa care am mers un pic prin oras. Ziua s-a incheiat cu drumul spre casa, un drum care desi este pe autostrada, este obositor prin monotonia zonelor prin care trece.
Plaja din Mangalia
Plaja din Mangalia 
Farul vechi din Mangalia
Farul vechi din Mangalia 
Cateva corabii
Cateva corabii
Si cateva barci
Si cateva barci

Viata in Jupiter, nu este extravaganta dar are destule oferte pentru orice gust. Poate nu la nivelul din Mamaia sau alte statiuni, dar restaurantele bune, spectacolele si muzica buna fac din Jupiter o statiune perfecta pentru cei care prefera litoralul romanesc. Parerea mea este ca Jupiter ramane o varianta buna alaturi de Mamaia si Neptun pentru o vacanta petrecuta la litoralul romanesc al Marii Negre.
O plaja de vis...
O plaja de vis...





Comentarii