Predeal - Cabana trei Brazi

Ne facusem deja un obicei ca in fiecare an, la sfarsitul lunii mai sau cel mai tarziu in prima parte a lunii iunie, sa mergem pentru o zi la munte. Anul acesta, de 1 iunie, am ales sa mergem la Predeal, una din statiunile mele favorite. Drumul pana la Predeal poate fi uneori o mare problema. Am avut ocazia sa facem uneori si 4 ore pe un drum ce in mod normal dureaza doar 1 ora si jumatate. De data aceasta, am calatorit foarte bine si am ajuns in aproape 2 ore la Predeal. Doar un mic blocaj la Sinaia, unde orasul era inchis pentru ca se asfalta prin centru iar traficul era deviat in intregime pe DN1. Se anuntate o zi cu instabilitate atmosferica si posibile precipitatii, asa ca ne-am grabit pentru a ajunge devreme si a ne bucura de natura inainte ca ploaia sa vina. Predeal, este o statiune mica, dar detine titlul de cel mai inalt oras ca altitudine din Romania, fiind situat la aproximativ 1100 metri. Este situat intre trei munti: Muntele Postavarul in partea de nord-vest, Muntele Piatra Mare in est si Masivul Bucegi in sud-vest. Din acest motiv, aerul aici este foarte, foarte curat…
Am ales sa mergem la Cabana Trei Brazi pentru ca mai fusesem aici de multe ori si pentru ca este o zona buna de odihna si batut mingea. Din drumul principal am facut in stanga pe DC15A.  Este un drum bun, de vreo 5-6 km, dar si cu cateva gauri sau santuri in anumite zone, acolo unde au fost construite vile. Este un drum frumos, pe care alta data il faceam la pas. De data asta cu masina, dar regretand un pic vremurile in care nu eram legat de ea. Un drum pe care il faceam prin padure, dar care astazi este plin de vile si pensiuni. Am vazut, cu regret, ca defrisarile au ajuns si pe aici si au fost facute destul de masiv si de abuziv. Probabil in cativa ani, vilele se vor intinde pana la Cabana Trei Brazi…
In fine, am ajuns la Cabana Trei Brazi si am ramas fara cuvinte privind la frumusetea Bucegilor. Verdele brazilor se integra perfect cu albul zapezii de pe munte. Peste acest amestec, se aseza perfect albastrul cerului dar si griul norilor… Am fost de foarte multe ori la Trei Brazi, dar privelistea de anul acesta nu cred ca am mai vazut-o niciodata…


Zapada pe culmi
Zapada pe culmile muntilor
Printre nori
Printre nori
Cabana Trei Brazi
Cabana Trei Brazi
Sus pe munte
Sus pe munte
Frumusetea de peste varfurile brazilor...
Frumusetea de peste varfurile brazilor...
Am facut un mic picnic, ne-am jucat un pic si cu mingea, apoi am plecat la o plimbare pe jos spre Cabana Poiana Secuilor. Drumul intre Cabana Trei Brazi si Cabana Poiana Secuilor este pe drum forestier dar foarte accesibil si cu masina. Este un drum de 30 minute sau aproximativ o ora dus intors. 
De pe drumul spre Cabana Poiana Secuilor
De pe drumul spre Cabana Poiana Secuilor
Poiana de la marginea padurii
Poiana de la marginea padurii
Muntii Bucegi vazuti de la Poiana Secuilor
Muntii Bucegi vazuti de la Poiana Secuilor

Drumul ofera o vizibilitate perfecta spre Muntele Postavarul. Pe stanga si pe dreapta te surprinde frumusetea poienitelor pline de flori. 


Masivul Postavarul
Masivul Postavarul
Poiana plina de flori
Poiana plina de flori
O priveliste unica...
O priveliste unica...
Tot de la Poiana Secuilor
Tot de la Poiana Secuilor

De la Cabana Poiana Secuilor se poate cobori prin padure spre Timis. Este un drum usor ce dureaza aproximativ 1 ora. Noi ne-am plimbat pret de vreo doua ore pe drumul spre Cabana Poiana Secuilor iar apoi am revenit la masina. 
Cabana vazuta de pe drumul spre Timis
Cabana vazuta de pe drumul spre Timis
Un brad rupt dar care inca mai indica drumul
Un brad rupt dar care inca mai indica drumul

Zona, nu mai este cea fost odinioara. Imi amintesc ca veneam aici inca de cand eram copil si jucam fotbal sau stateam linistit pe patura. Acum s-au construit multe vile, multe netrminate de ani de zile iar sus la Cabana Trei Brazi a aparut un loc de joaca pentru copii pe o pajiste unde altadata se montau corturi. Peste toate aceste, zona a fost impanzita de zgomotul ATV-urilor si de nesimtirea unora, care nu mai tin cont de natura, de ceilalti oameni sau de faptul ca zona este considerata o rezervatie. Am avut nesansa sa fim tulburati de cateva astfel de personaje…
Realitatea este ca dincolo de aceste neplaceri, zona de la cabana Trei Brazi este de o frumusete unica. Multe dintre pozele realizate mi-au adus aminte de peisajele din Elvetia, acolo unde Alpii se inalta plini de zapada deasupra pasunilor verzi.


 Flori de munte
 Flori de munte
Poza ce imi aduce aminte de Elvetia
Poza ce imi aduce aminte de Elvetia
La intoarcere
La intoarcere
Bucegii vazuti printre doi brazi
Bucegii vazuti printre doi brazi

Panorama Muntilor Bucegi vazuti de la Cabana Trei Brazi
Panorama Muntilor Bucegi vazuti de la Cabana Trei Brazi


Am plecat de la Predeal pe la ora 17 si am mers pana in Sinaia pentru a manca o pizza. Am gasit greu un loc de parcare in Sinaia si am mers direct la Iris House, o terasa aflata in centrul orasului. Am servit o pizza foarte buna si niste papanasi minunati dar un pic cam scumpi. Am mai facut o plimbare pana la gara unde baiatul meu dorea sa vada o expozitie cu trenulete in miniatura. Din pacate, am ajuns tarziu dupa ora de inchidere… 
Trenul din Gara Sinaia
Trenul din Gara Sinaia
O masina pe sine!
O masina pe sine!

Am mai facut cateva plimbari prin parcul din Sinaia, iar pe la 19:30 am plecat spre casa. Trebuia sa ne grabim pentru ca urma finala Cupei Romaniei cu Petrolul in rol de mare favorita…  
____________________________________________________
Sfaturi utile:

- Ploiesti - Cabana Trei Brazi: aprox. 90 km

- Trasee de la Cabana Trei Brazi: 
1. Cabana Poiana Secuilor: aprox 30 min
2. Cabana Poiana Secuilor - Timis (cabana Cotul Donului) - Predeal: aprox 2 ore 30 min
3. Paraul Rece: aprox 1 ora si 30 min
4. Cheile Rasnoavei: aprox 1 ora si 30 min
____________________________________________________


Comentarii

  1. Frumoase pozele si peisajele...dar si fotograful a stiut ce sa surprinda...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu