Interlaken - statiunea dintre lacuri

Am ajuns pentru a treia oara in Elvetia, in 2010, dupa ce fusesem aici in 2006 si in 2008. De data aceasta, in cel mai frumos concediu, un concediu prelungit intins pe durata a 3 saptamani. Urma sa petrecem o saptamana in Elvetia, una la Marea Mediterana intr-o localitate langa Montpellier si inca vreo cateva zile la Cannes. Eram cu masina noastra, liberi sa facem ce vrem, fara a mai fi dependenti de altii. Am plecat sambata dimineata, de fapt pe la 10, cu masina plina de bagaje, cu haine groase pentru munte dar si cu costumul de baie pregatit pentru plaja. Drumul pana la Arad a durat in jur de 12 ore, cu cateva pauze pentru masa si inviorare. Cateva blocaje, unul la Busteni si un altul dincolo de Deva, precum si o furtuna napraznica, ne-au facut sa ajungem la Arad abia dupa ora 22. Am dormit la o pensiune, exact la intrarea in Arad, Pensiunea Roua. Am facut rezervarea din timp, asa ca gazdele ne asteptau. Parcarea era plina de masini, dovada ca pensiunea este destul de cautata de cei care tranziteaza zona. De fapt au sosit calatori  pana tarziu in noapte in ciuda ploii torentiale care nu mai contenea. Dimineata, dupa un mic dejun destul de consistent, am plecat spre Austria. Am mers lejer cu o pauza de cateva ore pe la Cora in capitala Ungariei, unde am servit si pranzul si am facut cateva cumparaturi. Dupa o noapte petrecuta la Amstetten langa Viena, la niste cunostinte, am plecat spre Elvetia. Am ales drumul prin Germania, pe langa Munchen, un drum foarte bun dar foarte aglomerat. Am facut cateva cumparaturi la un magazin Aldi, pe care, pana l-am gasit am pierdut ceva timp. Seara am ajuns la La Sarraz, locul unde deja ne simteam ca in a doua noastra casa. Gazda noastra se mutase de la casa unde locuisem in 2006, la un apartament foarte modern intr-un bloc abia construit. Urma sa petrecem o saptamana in acest loc si sa vizitam cateva locuri noi sau sa revedem locuri vazute in urma cu 4 ani.

In prima zi, am mers la Interlaken, una dintre cele mai cunoscute statiuni din Elvetia. Drumul a durat aproximativ 2 ore, iar intalnirea cu lacurile de langa vestita statiune a fost fascinanta. 
Lacul Brienz
Lacul Brienz
Pe malul celalalt
Pe malul celalalt
Vedere spre lac
Vedere spre lac

Intelaken este situata intre Lacul Thun si Lacul Brienz, iar din autostrada se vede un munte unic al Elvetiei, vestitul Jungfrau cu altitudinea de 4158 m. Statiunea este situata in cantonul Berna isi trage numele tocmai din faptul ca se afla situata intre cele 2 lacuri. 
Multa apa...
Multa apa...
...langa inaltimea muntilor
...langa inaltimea muntilor
La odihna...
La odihna...
Brienzersee
Brienzersee

Este o statiune, ce isi obtine veniturile din turism, desi in trecut era recunoscuta si pentru fabricarea ceasurilor. Populatia este in jur de 5400 locuitori, dar statiunea atrage in fiecare an foarte multi turisti.
Apa cristalina
Apa cristalina
Nelipsitele lebede
Nelipsitele lebede
Un mic ponton
Un mic ponton
Vedere printre pomi
Vedere printre pomi
Locul de picnic
Locul de picnic

Nu prea am avut timp sa ne plimbam in Interlaken pentru ca scopul acelei zile era sa ajungem la muzeul de la Ballenberg. Am stat pret de vreo 2 ore pe malul lacului Brienz, admirand lebedele de pe lac si frumusetea locurilor. Lacul, are o adancime maxima de 260 metri, iar lungimea de aproximativ 14 km. Drumul trece exact pe malul apei asa ca privelistea este extraordinara. Am servit un picnic la iarba verde, am cumparat niste caise extraordinare si am plecat apoi spre Ballenberg.
O barca pe ape
O barca pe ape
Lac si munte intr-un singur loc
Lac si munte intr-un singur loc


____________________________________________________
Sfaturi utile:
Ziua 1 sambata: Ploiesti - Arad - 530 km
Ziua 2 duminica: Arad - Amstetten - 650 km
Ziua 3 luni: Amstetten - Munchen - La Sarraz - 840 km

Total: aprox. 2020 km
____________________________________________________

Comentarii