Liniste la 1000 m - satul Pestera

Imediat, dupa o saptamana petrecuta la mare, am plecat pentru 6 zile la munte. Ne-am dorit o locatie mai aproape de casa, pentru a nu merge ore intregi cu masina si in acelasi timp un loc nou fata de ceea ce mai vazusem. La recomandarea unor cunostinte, am ales satul Pestera, un sat pierdut, la poalele muntilor Piatra Craiului. Drumul am ales sa-l facem pe urmatorul traseu: Ploiesti – Predeal – Rasnov – Moieciu de Jos – sat Pestera, uramand ca sa ne intoarcem prin culoarul Rucar - Bran. Pe cat de bun a fost dumul pana la Rasnov, pe atat de prost a fost intre Rasnov si Moieciu. Gropi si denivelari cu nemiluita. De la Moeciu de Jos pana la Pestera, drumul are o multime de serpentine, zone in care strada este ingusta, iar dupa aproximativ cativa kilometri de asfalt nou, acesta se sfarseste si este inlocuit de un drum pietruit. Din cauza acestui drum cu pietris este foarte mult praf. Cu toate aceste, priveliste si atmosfera de sus, din sat, au facut ca solicitarea masinii si  praful ingitit sa nu mai conteze.
Satul Pestera este situat la o altitudine de aproximativ 1000 metri si ceea ce il face extraordinar este pozitia pe care o are. In vest, Masivul Piatra Craiului, la est Masivul Bucegi iar in nord satul Magura.
Masivul Piatra Craiului
Masivul Piatra Craiului
Pe pajistile satului...
Pe pajistile satului...

Pentru cine a fost in Elvetia sau Austria, satul Pestera reprezinta copia la indigo a acelor locuri. Satul Pestera ofera privelisti unice. Natura minunta, departe de zgomotul civilizatiei uimeste prin frumusete si linistea locurilor. Case simple aruncate pe toate pajistile, vacute care pasc linistite, mult soare si desigur multa, multa liniste.
Vedere spre Magura
Vedere spre Magura
O casuta de lemn
 O casuta de lemn
O alta casuta
O alta casuta 

Am stat la o pensiune cu conditii destul de bune. Singurele probleme au fost cu apa, gazdele argumentand ca nu a mai plouat de multa vreme in zona, iar a doua problema a fost cu lipsa televizorului din camera. Aceasta lipsa insa nu am simtit-o deloc, ci a fost mai mult un beneficiu pentru ca am putut sa ne rupem de problemele cotidiene.
Cat am stat in satul Pestera, am fost de doua ori la Pestera Liliecilor, prima data intorcandu-ne in sat pe acelasi drum principal, iar a doua oara pe un drum mult mai frumos prin partea de jos a satului.
Placuta indicatoare de la pestera
Placuta indicatoare de la pestera

Pestera Liliecilor, careia i se mai spune si Pestera Mare sau Pestera Badichii, este unica prin speciile rare de lilieci ce traiesc aici. Cu toate acestea este o pestera putin cunoscuta turistilor, neamenajata si foarte putin vizitata. Poate tocmai pentru a proteja speciile unice de lilieci, pestera nu este amenajata pentru a fi explorata de turisti. Din cate am auzit, exista si varianta ca pestera sa fie inchisa pentru a proteja mai bine speciile de lilieci de aici. Pestera este inclusa in zona protejata a parcului natural format de muntii Piatra Craiului, iar primele cercetari in interiorul ei s-au facut prin anul 1950. Drumul din centrul satului pana la pestera este destul de scurt, de la biserica se coboara pana la pensiunea Pestera, iar imediat dupa acesta pensiune se paraseste drumul principal pentru a intra pe o poteca in partea stanga. Dupa aproximativ 15 minute, drumul ajunge la Pestera Liliecilor. Pestera este situata la o altitudine de 950 metri, si este situata un pic mai sus de poteca. Daca nu esti atent exista riscul sa treci pe langa ea. Chiar ne-am intalnit cu niste turisti care desi se aflau in fata pesterii, ne intrebau unde este aceasta! 
Pestera Liliecilor
Pestera Liliecilor
Intrarea in pestera
Intrarea in pestera

La intrare exista un panou ce descrie speciile rare de lilieci ce traiesc aici. Pestera formata prin eroziunea muntelui de calcar, are o lungime de 370 metri. La intrare, grota este mare dar pe masura ce am inaintat s-a micsorat tot mai mult. Este indicat sa aveti o lanterna buna pentru a putea vedea in interior cat mai bine si incaltaminte adecvata unui sol umed si noroios. Nu am intrat decat vreo 50 metri in pestera si nu am avut ocazia sa vedem lilieci. 

Formatiuni in pestera
Formatiuni in pestera
Peretii pesterii
Peretii pesterii

Am mai petrecut vreo 2 ore in poiana de langa pestera, admirand frumusetea Muntilor Bucegi precum si flora din acea zona. Printre multimea de flori si renumita garofita a Pietrei Craiului, o floare protejata de lege.
Garofita Pietrei Craiului
Garofita Pietrei Craiului
Printre flori si iarba
Printre flori si iarba
Albastrele
Albastrele
Bondar
Un bondar
Fluturasi
Fluturasi
Buchet
Buchet multicolor
Ciulin
Ciulini
Sunatoare
Sunatoare

Ca o concluzie, comparand aceasta localitate cu Moeciu, concediul petrecut aici  poate nu ofera relaxare la racoarea raului asa cum ofera Moeciu, dar are in plus fata de acesta o priveliste unica, o ocazie de a face drumetii in Piatra Craiului si o liniste adanca. Mi-ar place sa revin aici intr-o toamna trazie, cand natura isi schimba culoarea...
Piatra Craiului printre razele soarelui
Piatra Craiului printre razele soarelui
Spre satul Magura
Spre satul Magura


____________________________________________________
Sfaturi utile:

- mancarea: in sat sunt doar vreo 2 magazine de unde pot fi cumparate doar cateva alimente de baza. O varianta ar fi in Moeciu, unde sunt si o multime de terase sau pentru cantitati mai mari in Brasov.
- cazarea: sunt o multime de pensiuni ce ofera cazare de la 60 lei. Uneori gazdele pot oferi anumite produse traditionale turistilor: lapte, branza de burduf, etc.
- trasee turistice: Pestera Liliecilor, o multime de trasee in Muntii Piatra Craiului, drumul pana in Magura.


Toate articolele despre locurile vizitate in acest concediu le puteti accesa din:
____________________________________________________



Comentarii

  1. am si o intrebare: unde ati stat in moeciu?
    caut o pensiune langa apa si nu stiu unde sa ma duc.
    multumesc
    luminita neacsu

    RăspundețiȘtergere
  2. Am stat la Moeciu de Sus, pe Valea Bangaleasa la Pensiunea Mario (conditii f bune, in regim mai de hotel cu 80 lei, exact la marginea padurii) sau pe Valea Popii la casa Robert (60 lei dar cu proprietarii in aceeeasi casa) sau la casa Iulian (70 lei cu conditii cam ca la casa Robert). In conditii bunicele am stat si la pensiunea Madalina (nu este langa apa, iar pretul este de 70 lei camera). Sunt multe alte pensiuni cu conditii mult mai bune dar la astea am stat noi... In Moeciu cam toate vilele sunt langa apa...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu