Dupa clipele minunate
petrecute la Cannes, a venit si momentul in care a trebuit sa plecam spre casa.
Zilele frumoase se scursesera repede si concediul era pe sfarsite. Mai aveam doar
doua puncte importante pe drumul spre casa, doua puncte pe care nu trebuia sa
le ratam. Primul punct a fost Monaco, micutul stat situat intre Franta si Italia. Atat de mic si inghesuit incat nu iti dai seama unde intri si unde iesi din el.
De la Cannes, am ocolit autostrada, si am trecut prin centrul localitatilor Antibes si apoi prin Nice. Antibes mi s-a parut foarte frumos si probabil o sa venim aici intr-o buna zi. De la Nice pana la Monaco sunt trei variante de drum care ajung la Monaco: Autostrada A8 mai spre nord, Moyenne Corniche mai spre mare si Avenue Raymond Poincare exact pe malul marii.
Pentru a ne bucura de Marea Mediterana, am ales sa mergem pe drumul din mijloc. Nici un regret, pentru ca privelistea este extraordinara. Multe peisaje care iti taie efectiv respiratia. Drumul este presarat cu numeroase puncte de bellevue de unde poate fi admirata marea si zonele inconjuratoare. Una dintre cele mai frumoase vederi este asupra satului Eze, despre care am auzit ca este unul dintre cele mai interesante sate medievale din Franta. Poate in viitorul concediu vom ajunge si aici!
Am ajuns in Monaco, cu ceva intarziere atat din cauza deselor opriri cat si datorita unui blocaj in trafic la intrarea in Principat. Monaco ne-a intampinat cu o densitate extraordinara de constructii si cu o arhitectura deosebita. Este impresionant cum arhitectii au reusit de-a lungul anilor sa proiecteze constructii intinse pe o fasie de pamant intre mare si munte. De fapt, multe din constructii sunt asezate direct pe panta muntelui, unele avand multe nivele sub pamant. Gara este un exemplu graitor, accesul facandu-se printr-o multime de tuneluri. Dar cu toate ca sunt foarte multe constructii, zona verde nu lipseste. Majoritatea cladirilor au gradini pe acoperis, iar in micile zone neacoperite de beton este cate o gradina.
Monaco are o densitate mare nu numai din punct de vedere al constructiilor ci si din punct de vedere al populatiei, fiind cea mai dens populata tara din lume. Cu o populatie de numai 36000 locuitori, Monaco este al doilea cel mai mic stat dupa Vatican. Cu toate aceste, este unul dintre cele mai bogate state din lume, luxul vazandu-se de la constructii, yachturi si pana la masinile de pe strada. Strazile sunt inghesuite si multe din ele in panta, din aceasta cauza am avut o mica problema cu parcarea… In Monaco sunt foarte multe parcari, dar probabil toate sunt cu plata. Nici vorba sa poti lasa masina pe marginea drumului. Am gasit parcare la Jardin Exotique, intr-o alta constructie impresionanta cu cateva niveluri sub pamant si cateva deasupra. O parcare frumoasa dar foarte scumpa amintindu-ne ca suntem intr-un loc destinat oamenilor cu bani. Noi am parcat masina la nivelul 5 sub pamant si am plecat curiosi sa vedem ce ofera Monaco. Am inceput sa ne minunam chiar de cum am iesit din parcare, pentru ca am constatat ca drumul spre centru poate fi facut nu numai pe scarile clasice, ci chiar si cu scari rulante sau chiar cu liftul.
Monaco
Am plecat dis de dimineata din Cannes, in ideea de a vizita Monaco si apoi de a
traversa Italia pana la Venetia. Urma sa dormim la Mestre, inainte de a vizita cea de-a doua localitate importanta - Venetia. In total aproape 600 km pe autostrada, intre Cannes si Mestre. De la Cannes, am ocolit autostrada, si am trecut prin centrul localitatilor Antibes si apoi prin Nice. Antibes mi s-a parut foarte frumos si probabil o sa venim aici intr-o buna zi. De la Nice pana la Monaco sunt trei variante de drum care ajung la Monaco: Autostrada A8 mai spre nord, Moyenne Corniche mai spre mare si Avenue Raymond Poincare exact pe malul marii.
Moyenne Corniche
Pentru a ne bucura de Marea Mediterana, am ales sa mergem pe drumul din mijloc. Nici un regret, pentru ca privelistea este extraordinara. Multe peisaje care iti taie efectiv respiratia. Drumul este presarat cu numeroase puncte de bellevue de unde poate fi admirata marea si zonele inconjuratoare. Una dintre cele mai frumoase vederi este asupra satului Eze, despre care am auzit ca este unul dintre cele mai interesante sate medievale din Franta. Poate in viitorul concediu vom ajunge si aici!
Deasupra la Avenue Raymond Poincare
Eze pe varf de munte
Am ajuns in Monaco, cu ceva intarziere atat din cauza deselor opriri cat si datorita unui blocaj in trafic la intrarea in Principat. Monaco ne-a intampinat cu o densitate extraordinara de constructii si cu o arhitectura deosebita. Este impresionant cum arhitectii au reusit de-a lungul anilor sa proiecteze constructii intinse pe o fasie de pamant intre mare si munte. De fapt, multe din constructii sunt asezate direct pe panta muntelui, unele avand multe nivele sub pamant. Gara este un exemplu graitor, accesul facandu-se printr-o multime de tuneluri. Dar cu toate ca sunt foarte multe constructii, zona verde nu lipseste. Majoritatea cladirilor au gradini pe acoperis, iar in micile zone neacoperite de beton este cate o gradina.
Monaco are o densitate mare nu numai din punct de vedere al constructiilor ci si din punct de vedere al populatiei, fiind cea mai dens populata tara din lume. Cu o populatie de numai 36000 locuitori, Monaco este al doilea cel mai mic stat dupa Vatican. Cu toate aceste, este unul dintre cele mai bogate state din lume, luxul vazandu-se de la constructii, yachturi si pana la masinile de pe strada. Strazile sunt inghesuite si multe din ele in panta, din aceasta cauza am avut o mica problema cu parcarea… In Monaco sunt foarte multe parcari, dar probabil toate sunt cu plata. Nici vorba sa poti lasa masina pe marginea drumului. Am gasit parcare la Jardin Exotique, intr-o alta constructie impresionanta cu cateva niveluri sub pamant si cateva deasupra. O parcare frumoasa dar foarte scumpa amintindu-ne ca suntem intr-un loc destinat oamenilor cu bani. Noi am parcat masina la nivelul 5 sub pamant si am plecat curiosi sa vedem ce ofera Monaco. Am inceput sa ne minunam chiar de cum am iesit din parcare, pentru ca am constatat ca drumul spre centru poate fi facut nu numai pe scarile clasice, ci chiar si cu scari rulante sau chiar cu liftul.
Am coborat in zona portului
Hercule pe Bulevardul Albert I. Zona este placuta, marginindu-se intre multimea
magazinelor, frumusetea marii si bazinul de innot de la Stade Nautique Rainier
III.
Noi ne-am continuat drumul spre Palatul Printului (Les Palais des Princes de Monaco). Am urcat pe jos, un drum destul de usor si care dureaza aproximativ 10-15 minute. Palatul are o pozitie foarte buna oferind privelisti incantatoare asupra cartierelor din Monaco.
De aici pot fi admirate, portul Fontvieille, gradina Unesco situata deasupra magazinului Carrefour sau portul Hercule si cladirea Cazinoului. Curtea palatului este plina de tunuri ce aduc aminte de luptele duse de monegasci cu dusmanii.
Palatul are o istorie destul de agitata, de-a lungul timpului fiind ba fortareata, ba palat. Acest lucru se vede si din arhitectura lui, o parte aratand a resedinta pentru print iar alta parte aratand a fortificatie militara. Momentan, palatul este locuit de printul Albert al II-lea, dar o anumita parte din el poate fi vizitata de turisti. Un punct de atractie este garda ce pazeste castelul. Multi turisti asteapta ora de schimbare a garzilor pentru a surprinde o amintire placuta de la palat.
Zona palatului este plina de magazine si buticuri cu suveniruri sau mici restaurante.
Dupa timpul petrecut la palat, am pornit sa admiram si celalalt punct forte la Principatului: Cazinoul. Pe drum ne-am oprit cateva minute pentru a admira o expozitie de sculptura in lemn de maslin, ce ne-a impresionat prin varietatea figurinelor ce se pot realiza din trunchiul acestui copac.
Drumul spre Cazino este la fel ca in tot orasul: o succesiune de tuneluri, scari rulante sau lifturi.
Cazinoul deschis in 1858, este o constructie placuta ce ofera o vedere foarte buna asupra marii. In jurul sau a inceput reconstructia localitatii de dupa al doilea razboi mondial. Si astazi, Cazinoul atrage pe cei mai mari miliardari ai lumii, oameni cu masini si haine scumpe. Nu prea am vazut multi la ora aceea, poate pentru ca majoritatea vin aici pentru viata de noapte iar la ora pranzului se odihneau. Langa Cazino se afla opera din Monte Carlo o constructie la fel de grandioasa.
In fata Cazinoului este o gradina situata mult deasupra marii, ce ofera la randul ei o zona buna de promenada si totodata de admirat imprejurimile.
Din pacate timpul avut la dispozitie pentru vizita in Monaco s-a scurs foarte repede. Am constatat ca sunt mult prea multe locuri de vizitat in acest oras pentru a le putea vedea in decurs de doar 5-6 ore.
In centrul orasului
Vedere spre Palat
Stade Nautique Rainier III
Constructii din Monaco
Zona portului este situata intre doua inaltimi: pe una se situeaza Palatul Printului iar in cealalta parte se gaseste cladirea Cazinoului.
Monaco sub nori
Palatul in departare
Portul Hercule
Noi ne-am continuat drumul spre Palatul Printului (Les Palais des Princes de Monaco). Am urcat pe jos, un drum destul de usor si care dureaza aproximativ 10-15 minute. Palatul are o pozitie foarte buna oferind privelisti incantatoare asupra cartierelor din Monaco.
Les Palais des Princes de Monaco
Intrarea in Palat
Basorelief la intrare
De aici pot fi admirate, portul Fontvieille, gradina Unesco situata deasupra magazinului Carrefour sau portul Hercule si cladirea Cazinoului. Curtea palatului este plina de tunuri ce aduc aminte de luptele duse de monegasci cu dusmanii.
Portul Fontvieille
Cartierul Fontvieille
Vedere de ansamblu Fontvieille
Gradina de deasupra magazinelor
Palatul are o istorie destul de agitata, de-a lungul timpului fiind ba fortareata, ba palat. Acest lucru se vede si din arhitectura lui, o parte aratand a resedinta pentru print iar alta parte aratand a fortificatie militara. Momentan, palatul este locuit de printul Albert al II-lea, dar o anumita parte din el poate fi vizitata de turisti. Un punct de atractie este garda ce pazeste castelul. Multi turisti asteapta ora de schimbare a garzilor pentru a surprinde o amintire placuta de la palat.
In fata Palatului
Digul din Portul Fontvieille
Un loc in care altadata era apa
Zona palatului este plina de magazine si buticuri cu suveniruri sau mici restaurante.
Stanca pe care se ridica Monaco
Straduta in Piata Palatului
Dupa timpul petrecut la palat, am pornit sa admiram si celalalt punct forte la Principatului: Cazinoul. Pe drum ne-am oprit cateva minute pentru a admira o expozitie de sculptura in lemn de maslin, ce ne-a impresionat prin varietatea figurinelor ce se pot realiza din trunchiul acestui copac.
Sculpturi...
...in trunchi de maslin
Drumul spre Cazino este la fel ca in tot orasul: o succesiune de tuneluri, scari rulante sau lifturi.
Din nou prin centru
Pe bulevardul Albert I
O mica biserica
Cazinoul deschis in 1858, este o constructie placuta ce ofera o vedere foarte buna asupra marii. In jurul sau a inceput reconstructia localitatii de dupa al doilea razboi mondial. Si astazi, Cazinoul atrage pe cei mai mari miliardari ai lumii, oameni cu masini si haine scumpe. Nu prea am vazut multi la ora aceea, poate pentru ca majoritatea vin aici pentru viata de noapte iar la ora pranzului se odihneau. Langa Cazino se afla opera din Monte Carlo o constructie la fel de grandioasa.
Opera din Monte-Carlo
Spre Cazino
Cladirea oamenilor cu bani
In fata Cazinoului este o gradina situata mult deasupra marii, ce ofera la randul ei o zona buna de promenada si totodata de admirat imprejurimile.
Gradina din fata Cazinoului
Locuintele de sub gradina...
Un spatiu verde
Cactusi in fata Cazinoului
Din pacate timpul avut la dispozitie pentru vizita in Monaco s-a scurs foarte repede. Am constatat ca sunt mult prea multe locuri de vizitat in acest oras pentru a le putea vedea in decurs de doar 5-6 ore.
Marea Mediterana
Un pachebot in Portul Hercule
Deasupra la Bulevardul Louis al II-lea
Ca o concluzie, Monaco este
un oras luxos. Cu mult peste ceea ce am vazut la Cannes sau in alte locuri de
pe Coasta de Azur. Masini scumpe, yahturi fascinate, constructii impresionantre,
toate fac din Monaco un oras de lux, dar un lux incantator si de bun gust. Este
un oras ce atrage bogatii lumii nu doar pentru distractia si comfortul pe care
le ofera, ci si pentru lipsa taxelor. Pentru noi insa lipsa impozitelor nu are
valoare, am fost atrasi aici doar de frumusetea si renumele locului. Un loc in
care vom reveni cu drag ori de cate ori vom avea ocazia.
Cazinoul din Monte-Carlo
____________________________________________________
Sfaturi utile:
Les Palais des Princes de Monaco - tarif intrare:
- adult - 8 euro
- copil 8-14 ani si studenti - 4 euro
- copil 8-14 ani si studenti - 4 euro
____________________________________________________
Comentarii
Trimiteți un comentariu